Пласман на Национално такмичење ученичких компанија



Ниш, Београд, Нови Сад и Крагујевац били су овог марта домаћини ученицима из 112 ученичких компанија из 49 градова и општина! Са ових пет манифестација изабрано је 20 екипа које су се пласирале на Национално токмичење које ће бити одржано у Београду од 19. до 21. маја ове године. Ми смо међу њима.
Ученичка компанија наше школе „Teen Needs“ основана је у децембру 2023. године. Њени чланови су: Ивана Радовановић, Матија Маринковић, Анита Павловић, Јелена Јевтић, ученици друге године економског смера, професор-ментор Катарина Марковић и професор-асистент Јелена Тошанић.
На регионалном такмичењу у Крагујевцу наша компанија је представила свој рад кроз производ „Eins Zwei & Dry“.
Идеја за овакав производ јавила се као последица свакодневних дискусија тинејџера о томе како немају увек згодну прилику да се побрину о својој хигијени.
Симболичан превод назива производа „Један два и сув“ управо говори о једноставности коришћења производа. Наиме, наш производ се састоји од течности и рукавице. Рукавица служи да се на њену једну страну нанесе течност и очисти део тела (пазух), а другом страном да се обрише тј. осуши. Течност у себи садржи дестиловану воду, алкохол, глицерол и етерично уље. Сваки састојак има своју намену:
Вода – чисти
Алкохол – дензификује
Глицерол – спречава дехидратацију
Етерично уље – пружа мирис
Ученичка компанија је образовни програм који омогућава ученицима да буду укључени у развој и вођење сопствених компанија, са реалним производима и услугама, као и да управљају зарађеним новцем за време трајања њиховог средњошколског образовања. Програм се заснива на принципу учење кроз рад – ученици кроз наставни план, под надзором обучених наставника ментора, стварају компанију, развијају је и затварају у току једне школске године.
Како би обезбедили успешно пословање својих компанија, ученици су подстакнути да остварују интеракцију са пословним сектором, потенцијалним купцима, институцијама и цивилним сектором, истовремено промовишући свој рад и заједницу у ширем контексту од школе.Кроз програм Ученичка компанија, ученици поред тога што стичу знања о механизмима помоћу којих функционише бизнис, уче и о тржишној економији у Србији и користи коју она доноси.
Иако је основна идеја овог програма подстицање предузетничког духа и финансијске писмености, а најважнији жељени резултат програма отварање могућности самозапошљавања и запошљивости младих, овај програм доприноси и личном развоју ученика.
Наш развојни пут од идеје до финалног производа и представљања на такмичењу, изгледао је овако: